Om Klubben

Beautytown Cruisers är Fagerstas bidrag till bevarandet av jänkebilen och raggarkulturen. Klubben är ansluten till ACCS (American Car Club Sweden) och stödjer deras verksamhet och ändamål. I klubben finns cirka 65 medlemmar som träffas med jämna och ojämna mellanrum, antingen i klubblokalen, i parken, på stan' eller vid något anordnat evenemang - och framför allt på raggen.

I september 2017 brann vår klubblokal ner och vi har sedan dess gjort allt för att bygga upp en ny fastighet. Sensommaren 2019 stod den klar och invigdes med med pompa och ståt i samband med Fagerstacruisingen den 31/8 - 2019. I lokalen finns en serveringsdel med insipration från amerikanska diners, ett stort dansgolv med scen, artistloge, förråd och städskrubb. På utsidan finns en fantastisk altan och tillgänglighetsanpassning med både hiss och utrymningsramp. När vi byggde upp lokalen var det aldrig någon tvekan om att vi även skulle bygga upp den stora utescenen med åskådarläktare.

Den gamla klubblokalen:

På bilderna nedan ses vår före detta klubblokal: gamla Folkets Park i Fagersta, och innehöll stort dansgolv, bar, scen, fika- och serveringsdel samt herr- och damtoaletter. Intill lokalen fanns ramp för dem som behöver det.

Styrelsen

Ordförande: Mia Sandberg